first week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu first week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu

first week in Madrid

Door: Daphne Knape

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

Even weer een update over mijn avontuurtjes!

Afgelopen woensdag was een vrije dag. Ik moet om 12 uur uitchecken bij het hotel en mij zien te verplaatsen met een grote koffer en klein koffertje en tas naar mijn appartement. Ik besloot om de hoek van de straat af te lopen en een taxi aan te nemen. Het was immers maar 7 minuten rijden bij mijn hotel vandaan. De taxi chauffeur was zo lief om mijn koffer eruit te halen. Ik ging zitten en vertelde waar ik heen moest, voor de zekerheid heb ik maar opgeschreven wat het adres was, mijn uitspraak kan nogal verwarrend zijn.

Eenmaal in het appartement aangekomen bleek dat ik een schattig kamertje heb, lekker knus. (de foto's van de kamer staan bij mijn vorige post) Nadat ik mijn spulletjes heb uitgepakt besloot ik om een rondje in de buurt te gaan lopen. kijken wat er allemaal is, boodschappen mogelijkheden ontdekken etc. Ik had de landlord een mailtje gestuurd voor de wifi code, wel zo handig als ik voor school iets op moet gaan zoeken. nadat ik de wifi had ontvangen en nog aan het buiten lopen was besloot ik dat het weer lang genoeg was.
Ik ging kijken of er al wat meiden thuis waren gekomen.

De volgende dag moest ik weer naar school (donderdag) om meer informatie over de lessen en het rooster te krijgen. Ik besloot in de ochtend een rondje hard te lopen, ging nog niet van harte, training wordt weer aangeraden voor mij.. ;) Even later ging ik op tijd weg naar school. Zo kon ik uitvinden waar ik nou precies moest zijn.
En ja wel hoor ik stond bij het verkeerde gebouw, logisch als er 10 verschillende gebouwen zijn. Gelukkig had ik al gauw door waar ik wel moest zijn. Hoewel dat ook nog lastig was. Uiteindelijk ging ik het vragen bij een van de drie gebouwen. Bleek ik toch in het andere weer te moeten zijn.

Al snel liep ik tegen meiden aan die ook nederlands waren en ook niet wisten waar ze precies heen moesten, wel fijn want dan heb je dat alweer gemeen. zo kwamen we al in gesprek. Eenmaal op de eerste verdieping van het hoofdgebouw (van de drie waar ik les zal krijgen) raakten we al snel met een franse dame in gesprek. Ze spreken allemaal vrij goed engels, gelukkig dat maakt het spreken met anderen wat fijner.

Daarna werd alles uitgelegd in een apart lokaal, ik denk dat daar zo ongeveer 50 mensen ofzo hebben gezeten. Ook aardig wat nederlanders. Het was mij nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zat met de tijden en overlappen van lessen. Maar dat moet geen probleem worden. Het vervelende is dat als je uit verschillende jaren lessen gaat volgen je verschillende tijden hebt. Dat wordt lekker puzzelen. De komende anderhalve week kunnen we nog bij elke les naar binnen gaan en kijken of we het leuk vinden ja of nee.

na de bijeenkomst kwamen we al gauw weer met nog meer nederlandse meiden in contact en besloten we om samen met de twee franse meiden nog wat te gaan drinken. erg gezellig was dat. We hebben een whatsapp groep aangemaakt en ook meteen in de avond met een paar van de meiden een hapje gegeten. Dat was allemaal erg gezellig vond ik zelf. Nou maar hopen dat zij het ook leuk vonden met mij erbij.

De volgende dag was het alweer vroeg op staan (vandaag dus) om 8 uur was er al een les over marktonderzoek en daarna een les fotografrie. Dit zijn lessen die ik graag wil volgen. Alle lessen worden zowat in de ochtend gegeven wat betekent dat je in de middag vrij bent en een siësta kunt houden;). bijna elke ochtend starten de lessen om 8 uur, hangt er wel vanaf wat je gaat doen natuurlijk. maar mijn huidige geknutselde schema zegt 8 uur op school zijn:(.

Vanavond ga ik naar een meet and taste bijeenkomst georganiseerd speciaal voor studenten. Dan kun je voor 15 euro onbeperkt tapas eten en drinken en andere studenten leren kennen. Ik ben benieuwd hoe dat is, ik moet zo alweer gaan daarheen. Ik hoop daar weer andere leuke mensen te ontmoeten. buenas noches, mi amigos


  • 30 Januari 2015 - 19:43

    Mary Huitema:

    hoi daphne,zie aan je zinsbouw dat je veel Engels spreekt.Haha,dat gaat snel.Straks spreek je ook vloeiend spaans:)

  • 31 Januari 2015 - 16:37

    Daphne:

    Hahah Mary, ik heb geen spellingscheck gedaan! Te veel moeite en geen zin om dat elke keer te doen! Heb afgelopen dagen idd veel Engels gesproken.. Begin er al een beetje aan te wennen.. Soms is het nog lastig om de juiste worden te vinden. Dan weet je ze in het Nederlands maar niet in het Engels.. Stupid! Haha

  • 06 Februari 2015 - 15:32

    Ellen :

    Zo Daphne weer even bijgelegen. Hoef je niet alles op de w'app te zetten; -)
    Als ik het zo lees reed je het prima! Leuk om al ander Nederlanders te kennen maar zeker ook goed om het daar niet bij te laten. Andere taal en mensen (Frans) is ook zeker leuk. Ik zou graag om een hoekje komen gluren.

    PS als je je tekst wilt behouden voor later adviseer ik je om het zelf ook op te slaan. Bij een vriendin haar dochter waren al haar verhalen over Amerika verdwenen

  • 06 Februari 2015 - 15:33

    Ellen :

    Jeetje wat een gemuts door die auto correctie. ...dat gaat niet samen met ff snel; -0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik studeer in Nederland Communicatie, momenteel ben ik voor 5 maanden naar Madrid om wat meer te leren over televisie en advertising.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3116

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Studytrip Madrid

Landen bezocht: