De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Daphne Knape

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Gister was het dan zover, na een lange periode van afwachten en zoveel mogelijk proberen te genieten van het samen zijn met Rick ging ik dan toch met het vliegtuig naar Madrid. Het afscheid nemen van iedereen die je lief hebt is het minst leuke wat er is, maar tegelijkertijd gaan er een hoop leuke nieuwe ervaringen komen. Een dubbel gevoel dus. Het was een raar gevoel, zo helemaal alleen op schiphol rondlopen, ben het niet echt gewend dat te doen. Lekker een starbucks koffie gehaald en even op Facebook iedereen geantwoord die mij een berichtje hebben gestuurd.

Daarna op naar het vliegtuig. De reis ging beginnen, ik ben niet al te dol op vliegen hoewel het de veiligste manier is. Eenmaal veilig geland kan ik altijd weer rustig ademen, wat ik dan ook deed. De koffer gehaald (hij is veel te zwaar natuurlijk) en op naar de uitgang. Daar stond mijn chauffeur al netjes op mij te wachten, Daphne Knepe was mijn naam volgens de beste man. Ik moest al keihard lachen toen ik dat zag, hij zal wel gedacht hebben. Engels spreken kon hij niet echt, dat werd een stille rit. Maar des te meer tijd om lekker om mij heen te kijken. Een kort ritje. 20 minuten ongeveer, de chauffeur reed met een noodgang in 1 rechte weg naar het hotel. 20 km/u te hard rijden maakte hem niet uit, na afgerekend te hebben ging ik inchecken.

Daar hielpen de mannetjes van het hotel mij de koffer naar de 4e verdieping te tillen, een erg mooie kamer, dat viel mij meteen op. Meteen maar even de cadeautjes die ik heb gekregen van mijn vader en moeder geopend, erg leuk de lieve kaartjes en cadeautjes. Na alle indrukken had ik toch best wel wat hoofdpijn gekregen, waarschijnlijk niet genoeg gegeten. Ik dacht doe maar even een kort dutje dan knap ik wel op, het plan was tot 8 uur te slapen, maar dat werd 7 uur. We gaan maar eens op onderzoek uit dacht ik, al gauw een restaurantje gevonden dat mij wel beviel. Toch nog even een blokje om gedaan om uiteindelijk toch daar terecht te komen. Lastig kiezen altijd.

De volgende dag vandaag dus kon ik op een andere ontdekkingstocht. Een mobiel abonnement afsluiten en een maand abonnement afsluiten voor het openbaar vervoer. Beneden bij de receptie vroeg ik naar de dichtstbijzijnde tabaco of estanco, volgens de beste mannen was dat nog best een eindje en duurde het zeker 2 uur voordat ik aan de beurt was. Daar geloofde ik natuurlijk niets van, ik heb meerdere malen gelezen dat het heel makkelijk was en er veel tabaco's beschikbaar waren om het abonnement af te sluiten. Dus zocht ik op het internet naar tabaco's of estanco's al snel eentje gevonden die dichtbij was, tevens ging ik op zoek naar een vodafone winkel. Die bleek het dichtste bij te zijn, dan maar eerst daarheen. Dat ging soepeltjes, voor 15 euro per maand kan ik 1,2 gb internetten 60 minuten bellen en 60 sms'jes versturen. Ik blij kon ik zonder wifi iedereen bereiken terwijl ik op ontdekkingstocht was. eenmaal op pad naar de tabaco's kwam ik al snel eentje tegen, deze mevrouw verwees mij naar een parallel lopende straat en moest rechts aanhouden. Het was ongeveer 10 minuten lopen. Onderweg kwam ik er nog een tegen, ik dacht dat ik er al was. Maar ik moest toch nog even verder lopen, het leek al zo ver vond ik.

Ah fijn, na nog geen kwartier gewacht te hebben stond ik buiten met mijn abonnement, ik kon eindelijk mijn huisje bezoeken. In wat voor een buurt zal ik op woensdag terecht komen. Nu blijkt dat het een hele mooie buurt is, een chique wijk vind ik zelf, het wordt door reisgidsen ook zo omschreven. Mijn huis ziet er goed beveiligd uit, ligt dicht bij het park (kan ik mooi hardlopen) en er zijn genoeg kleine supermarkten om boodschappen te kunnen doen. ff een broodje eten en op naar de school.

Eerst wilde ik een lidl zien te vinden, ik was wel benieuwd wat ze daar allemaal verkopen en of er brood is. Dit heb ik in de kleinere niet gevonden. De dichtstbijzijnde leek niet zo heel ver lopen te zijn, maar halverwege dacht ik njaa laat ook maar dit duurt mij te lang.

Ik besloot om met de bus naar de school af te reizen, boven de grond zie je immers meer dan in de metrogangen. Madrid is erg mooi. Ik wist dat ik richting juan paseo moest, daar kwam toevallig mijn bus langs. Dan zal ik ook vast in de buurt van mijn school komen, jawel er stopt vlakbij een bus. Kwam dat even goed uit, eenmaal boven bij de ingang was er een heel mooi uitzicht.

Dat was mij het dagje wel weer, ik ging terug naar mijn hotel om te relaxen, eten en douchen en nu dus dit stukje te schrijven. Morgen mijn eerste dagje op school, de kennismakingsdag. Ik ben reuze benieuwd, erg spannend. morgen weer een update.

  • 26 Januari 2015 - 22:32

    Henk Van Den Hof:

    Wauw....wat een avontuur op je eerste dag in Madrid. Hotel, huis in een chique buurt, dat wordt vast leuk.

  • 26 Januari 2015 - 23:12

    Eline:

    spannend hoor, wat een onderneming , ben benieuwd hoe het op school is morgen!

  • 26 Januari 2015 - 23:12

    Eline:

    spannend hoor, wat een onderneming , ben benieuwd hoe het op school is morgen!

  • 26 Januari 2015 - 23:17

    Lea :

    Ben zo trots op jou lieverd!! Jouw eerste dag in Madrid en dan al zo goed bezig. Ik ben trots op je. Morgen weer zo'n spannende dag voor je, heel veel succes, ben benieuwd! xxx

  • 26 Januari 2015 - 23:53

    Tamara:

    Daphne!!! Super leuk!! Ik ga het zeker volgen.. Ik hoop dat je leuke mensen ontmoet!!

  • 27 Januari 2015 - 08:26

    Ineke Wiedijk:

    Met verbazing heb ik je verslag gelezen. Goed bezig, Daphne. Alleen al het kopen van een telefoonkaart vind ik een hele onderneming. Erg leuk dat je je ervaringen met ons wilt delen, daar maak ik graag gebruik van. Ben nu al benieuwd hoe je het vandaag op school gaat vinden. Veel plezier!

  • 27 Januari 2015 - 08:36

    Mary Huitema-meeuwsen:

    leuk om je verslag te lezen.Ga je zeker volgen,dus blijf je avonturen opschrijven!!

  • 27 Januari 2015 - 08:39

    Monique Hoopman:

    Jeetje Daphne, wat een avontuur. Nu al. Ik bewonder je hoor. Ik blijf je verslagen lezen. Heel benieuwd. Veel plezier en geniet!!

  • 27 Januari 2015 - 11:11

    Paula:

    Hoi Eline , leuk om je op deze manier te volgen !!!!

  • 27 Januari 2015 - 13:05

    Paula:

    He wat een doos ben ik bedoel natuurlijk Daphne !!

  • 27 Januari 2015 - 19:04

    Ellen:

    Buenas noches Daphne,
    Superleuk om zo een mee te liften op jouw avontuur naar Madrid. De eerste dag is al goed verlopen zo te lezen dat is een goede start. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het wat onwennig is om alleen te vliegen, lopen in een stad etc. Daar in een andere omgeving, cultuur en taal is het wat intenser dan in NL. Jou kennende ontmoet je daar vast leuke mensen en ben je zo gewend!
    En gelukkig. ...voor hardlopen heb je niet veel nodig behalve je kleding en schoenen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik studeer in Nederland Communicatie, momenteel ben ik voor 5 maanden naar Madrid om wat meer te leren over televisie en advertising.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 3123

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Studytrip Madrid

Landen bezocht: