Schandalig lang geleden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu Schandalig lang geleden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu

Schandalig lang geleden

Door: Daphne Knape

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Juni 2015 | Spanje, Madrid

Het is alweer schandalig lang geleden dat ik een blog heb geschreven over mijn Erasmus avonturen. Nu is het alweer bijna voorbij, morgen nog 2 weekjes te gaan en dan ga ik alweer naar huis. Afgelopen periode was ontzettend leuk, jullie hebben kunnen zien op Facebook dat ik diverse bezoekjes gehad heb van mijn lieve vrienden en het gezin!

Inmiddels heb ik alle schoolactiviteiten afgerond en heb ik vakantie, ik had voordat ik naar Madrid ging al mijn ticket geboekt omdat dit een stuk goedkoper was. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen, dan had ik ook gewoon eerder naar huis kunnen gaan. Ik ben wel echt heel blij dat ik al mijn vakken die ik hier heb gevolgd (waren er 6) stuk voor stuk met een voldoende heb afgesloten. Altijd een fijn idee om door te gaan naar het laatste jaar.

Al sinds 27 mei heb ik geen school meer, de eerste periode was het nog gezellig druk, de meeste mensen waren er nog. Maar het enige nadeel was dat ze al snel zouden gaan vertrekken, de een naar huis de ander nog op doorreis in Europa. We hebben met zijn allen een goed afscheidsfeest gehad bij Marwati, veel gezelligheid kwam daarbij te pas. Alhoewel we halverwege de avond er toch echt vandoor moesten want de politie zou zijn gebeld door de buurman, die was niet zo blij met het lawaai van 50 man.

Daarna kwamen de momenten dat je toch echt gedag moet zeggen, altijd jammer, maar je weet dat het erbij hoort. Ik moet zeggen dat af en toe de verveling toe slaat als je zo lang nog moet "wachten" voor je naar huis kan gaan. Ik vermaak mij wel, af en toe naar het zwembad beetje bruin worden (alhoewel het vorige week niet heel erg lekker weer was). Je hebt ook kunnen zien dat ik een tripje heb gedaan naar Valencia, wat erg leuk was, maar ook daar ging ik alleen heen. Toch blijft het af en toe raar om dan in een restaurant te zitten en helemaal alleen zonder iemand te moeten eten. Net of je heel eenzaam bent en koos vriendloos (althans zo voel ik mij dan). Ik heb dan altijd het idee dat iedereen mij aankijkt, kijk haar nou zitten helemaal alleen. Maar aan de andere kant denk ik ja nja ik ben hier inderdaad alleen maar zie wel weer een nieuw deel van de wereld. Weer een nieuwe ervaring rijker, al ben ik een heleboel ervaringen rijker geworden gedurende mijn Erasmus periode in Madrid. Thuis in Madrid in het appartement alleen eten is minder erg dan publiekelijk, maar je raakt eraan gewend. Hoewel het samen met Rick of familie/vrienden veel gezelliger is om te doen.

Vandaag ben ik ook weer op pad geweest, ik ben naar Segovia geweest, is een klein stadje wat met de bus een uur hiervandaan is. Erg leuk om te bezoeken, maar ik was er al snel uitgekeken, de belangrijkste dingen had ik gezien, alhoewel er een museum was waar ik nog wel in kon maar niet de behoefte had daaraan, was ik al met drie uur ongeveer klaar. Kan je nagaan hoe groot het is.
Volgende week wil ik nog naar Salamanca gaan om dat te bezoeken, ook heb ik nog getwijfeld om naar Porto te gaan, maar dat ging helaas niet door. Dat was te kort dag (op dat moment waren vrienden daar ook).

Zometeen zal ik de foto's van Segovia op fb gaan plaatsen, dan kunnen jullie zien hoe de stad eruit ziet. Eerst was de planning om vorige week zaterdag te gaan, maar het was hartstikke bewolkt en zou gaan regenen die dag, ben blij dat ik toen niet geweest was. Een zonnetje doet een stad al gauw veel goeds.

Nou dit zal waarschijnlijk een van de laatste blogs zijn over Madrid en mijn tijd hier. Veel gesprek stof heb ik momenteel even niet meer. Veel kijkplezier naar mijn foto's.

  • 19 Juni 2015 - 22:20

    Mary Huitema:

    Stoer hoor dat je zo alleen op stap gaat.Nog 2 weken en dan zit het er alweer op.Heb vandaag Marije naar de trein gebracht en pas dus nu op de katten.Was lekker een weekje vrij maar morgen moet ik weer aan de bak.Vannacht nog even Tamara ophalen op Schiphol.Die was met een vriendin op Mallorca.

    Groetjes en tot over een paar weken.

  • 19 Juni 2015 - 23:52

    Papa :

    Mooi verslag hoor Daphne!!!! Liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik studeer in Nederland Communicatie, momenteel ben ik voor 5 maanden naar Madrid om wat meer te leren over televisie en advertising.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 3118

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Studytrip Madrid

Landen bezocht: