eerste kennismaking met school - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu eerste kennismaking met school - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu

eerste kennismaking met school

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Zo vandaag was het dan zover, op naar school voor de kennismakingsdag. De wekker ging al redelijk vroeg, ik ben om 5 voor 9 mijn bed uit gestapt. ik had het er moeilijk mee, was erg moe.
Om kwart over 9 had ik alles gedaan, aangekleed en opgemaakt ging ik de deur uit. Ik dacht ik zal er met een kwartier 20 minuten wel zijn. Dat bleek ietsjes langer te zijn, ik kan ook niet goed tijden inschatten. Aangekomen bij het metrostation was het al 09:42, eigenlijk wilde ik nog een broodje halen, maar besloot om dit maar te laten varen.

Ik liep dezelfde route weer als dat ik gister heb gelopen tijdens mijn ontdekkingstocht. Ik had al eerder het idee dat ik een enorme omweg aan het lopen was. Ah fijn aangekomen op school herkende de receptioniste mij van gister en wees mij de juiste weg. In de zaal heb ik mijn plekje gekozen, op een gegeven moment moest iedereen opschuiven naar voren, dus ik deed dat ook. Met mijn spullen een stuk of 5 rijen naar voren. Later bleek dat ik helemaal vooraan moest gaan zitten dit omdat er foto's gemaakt werden en het blijkbaar een beetje opgevuld eruit moest zien.

De introductie begon, het hoofd van de internationale afdeling ging spreken, eerst in het spaans daarna in het engels om vervolgens door te gaan in het spaans. Ah fijn dacht ik, ik versta er geen hond van, ja sommige woorden wel want die lijken op het nederlands.

Later gingen de dames van het international office praten, zij spraken beide goed engels wat erg prettig is natuurlijk. Dat versta ik tenminste. Daarna kwam 1 van de internationale buddy's nog even wat vertellen over hoe dat in zijn werk gaat. Later bleek dat zij 1 van de mensen was die bij mijn faculty als buddy fungeert samen met een andere dame. Ze zien er toegankelijk uit. Kan ik mooi vragen hoe het allemaal zit met het lesrooster enzo.

Op een gegeven moment gingen ze uitleggen dat er taalcursussen zijn in madrid, op verschillende plekken zo bleek op het plaatje te zien. De beste man leek niet te begrijpen dat het om het leren van spaans ging en vertelde doodleuk alles in het spaans! Daar snapte ik natuurlijk niet zoveel van. Ah fijn dat valt dus af, waarschijnlijk kost die cursus ook 200 euro, dat kon ik er niet uit opmaken. meestal kost het een hoop geld, daar kan ik beter boodschappen voor doen.

Als laatste kwam er een dame vertellen over een bepaald bedrijf waar je een kaart kunt aanvragen speciaal voor studenten. Dan worden er allerlei kortingen gegeven en ook kun je via daar leuke tripjes naar bijvoorbeeld salamanca boeken. Dat lijkt mij wel eens een keer leuk om te gaan doen, vanuit school wordt zoiets ook georganiseerd. Maar even kijken hoe dat zit allemaal.

Genoeg leuke dingen te doen dus de komende 5 maanden. Ik ben benieuwd hoe het donderdag zal zijn op school, dan is het speciaal voor mijn faculteit en krijg ik al meer uitleg over de lessen en hoe dat werkt.

  • 27 Januari 2015 - 19:35

    Anita :

    Wat leuk dat je dit bent begonnen Daphne. Zo blijven we goed op de hoogte van je. Succes ermee! Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik studeer in Nederland Communicatie, momenteel ben ik voor 5 maanden naar Madrid om wat meer te leren over televisie en advertising.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3117

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Studytrip Madrid

Landen bezocht: