Madrid 06-03-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu Madrid 06-03-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Knape - WaarBenJij.nu

Madrid 06-03-2015

Door: Daphne Knape

Blijf op de hoogte en volg Daphne

06 Maart 2015 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

Alweer ff geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Het weer hier in Madrid wordt steeds beter, inmiddels kunnen we al lekker in het park zitten in de zon en genieten van het heerlijke weer zonder het koud te hebben. De warme truien kunnen echter nog niet uit, wel kan de combinatie met een jas worden weggelaten. Ik heb vernomen dat het in Nederland nog steeds wel een beetje koud is, hoewel jullie ook een zonnetje hebben. De zon maakt altijd alles beter ook in Nederland.

Twee weken geleden alweer was mam hier een weekendje. Hebben het erg gezellig gehad. Binnenkort ga ik even een album aanmaken op facebook om alle foto´s die ik tot nu toe heb gemaakt te kunnen delen met jullie.

Voor zover zijn de lessen hier op school erg leuk, gister en vandaag ben ik op pad geweest om foto´s te maken. We moeten 7 opdrachten uitvoeren tijdens het fotograferen wat met een analoge camera gebeurt. De oefeningen zijn bijvoorbeeld een scherpe voorgrond met vage achtergrond, of juist weer andersom, voorgrond onscherp achtergrond scherp. Of een beweging fotograferen op drie verschillende manieren bijvoorbeeld een frozen move of panning (meebewegen met de bewegen terwijl je een foto maakt). De laatste is de moeilijkste om uit te voeren. Of ze gelukt zijn kan ik volgende week bekijken tijdens het ontwikkelen van de film.

Ook ben ik aan het leren om voor de camera een echte journalist te worden. Al ben ik daar tot nu toe erg slecht in, het werken met de camera gaat mij beter af dan er zelf voor te staan en te spreken. De laatste oefening die wij gedaan hebben moesten we een artikel lezen en dat gaan presenteren voor de camera. De camera moest uiteraard goed ingesteld worden en presenteren maar alsof je live voor televisie staat. Ach het ging echt bagger vind ik zelf, stotteren is een specialiteit en de onzekerheid straalt volgens mij over mijn hele gezicht. Een echte journalist worden zal denk ik niet gebeuren. Laat mij maar lekker vormgeven en creatieve dingen doen dan ben ik veel gelukkiger, hoewel het leren werken met een camera erg interessant is. Zeker als we voor ons bedrijfje een film moeten gaan produceren, dan weet ik de juiste skills toe te passen :D.

Daarnaast ben ik af en toe bezig met een sightseeing tour, zo heb ik inmiddels een zwembad gevonden waar ik zo af en toe kan gaan baantjes trekken, heb ik gezocht naar een geschikte sportschool (echter heb ik deze nog niet gevonden) en probeer ik zo af en toe een nieuw restaurantje uit met vrienden.

Laatst ben ik hier met twee meiden naar de film 50 shades of grey gegaan, hier genaamd Cincuenta sombras de Grey. Gelukkig is de film engels gesproken met spaanse ondertiteling, hier heb je speciale bioscopen die de originele film laten zien.

Dat was het weer voor vandaag, tot de volgende keer.

Liefs,
Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik studeer in Nederland Communicatie, momenteel ben ik voor 5 maanden naar Madrid om wat meer te leren over televisie en advertising.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3119

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Studytrip Madrid

Landen bezocht: